reklama

Zákony virtuálneho sveta

Začnem konkrétnym príkladom. Nezvyknem písať do Facebooku, považujem to za zbytočné, nič neprinášajúce. Práve dnes som však neodolal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na tejto stránke som našiel obrázok mladíka, ktorý navštívil seredský koncentračný tábor vyzbrojený nákupnou taškou s obrázkom Tisu a Hlinku. Zjavná provokácia, na ktorú reagovali, ako to už býva, poctiví glosátori, . Tak som sa pridal týmto textom:

Mám návrh, ktorý stojí za realizáciu. V Seredi stojí skutočný vagón, do ktorého vtesnali zakaždým sto ľudí so židovskou hviezdou, umiestnili tam jedno vedro na výkaly a týmto spôsobom cestovali títo nešťastníci bez vody a stravy jeden týždeň do Osvienčimu. Dnes majú dôchodcovia železnicu zadarmo, ja by som na túto cestu vypravil príslušníkov Ľudovej strany naše Slovensko či Vzdoru Kysuce za tých istých podmienok. Pretože viem, že koncentračný tábor už nových účastníkov zájazdu neprijíma, mohli by sa títo "ľudia" pobrať peši do svojej vlasti, ktorá už za nich medzičasom dostala ako za starých čias päťsto ríšskych mariek. Garantujem vám,že máme po probléme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 A jedna z reakcií: Lenže dané riešenie nie je z hľadiska dodržiavania zákonov SR možné uskutočniť a taktiež si nemyslím, že práve toto je správne riešenie.

Čo s tým?Diskutér nepochopil nadsázku, ktorú som nemohol myslieť vážne Napadá mi len jedno : Nikdy viac sa na takejto diskusii nezúčastním. Reagujúci „facebookár“ zjavne nepochopil iróniu a nerealizovateľnosť môjho nápadu. Tak som si začal všímať diskusie i na blogy, ktorých som od istého času autorom len preto, že je zo mňa nepracujúci dôchodca, kedysi som sa živil vytlačeným písmom a okolie mi tvrdí, že mám písať, aby som neosprostel.

Tak sa snažím. Nikdy som si neuvedomoval pre koho píšem, bola to moja profesia a robil som ju najlepšie ako som vedel. Internet však nebol, nemohol som čo i len tušiť, ako čitatelia strávia moje články, spätná väzba bola minimálna. Nezávidím mojim mladším kolegom z dnešnej praxe, veď by sa predsa mali riadiť náladami,názormi a potrebami tých, ktorým je ich tvorba určená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže diskusie virtuálnych diskutérov sú skutočne na takej úrovni, že ak by sa nimi bolo treba naozaj riadiť, tak by ich bolo treba zaradiť iba ak do silvestrovských programov súčasnej televízie, ktorá zväčša z nedostatku financií či invencie zaraďuje výlučne humor z minulosti.

Mnohí diskutéri si dávajú vymyslené mená, len aby zostali v anonymite. A tušia, že je to tak lepšie. Takto sa môžu lepšie vysporiadať s problémami sveta. Vždy som závidel pijanom v krčmách, vysedávajúcich pri pivom obliatych stoloch, ako sa snažia vyriešiť svetovú i domácu politiku. Darilo sa. Domov odchádzali s pocitom dôležitosti a dobre vykonanej práce. A ja, chudák po vypití malého piva, nebortiaci neduhy sveta, som opúšťal zadymený priestor s nepokojom v duši,že moja spoločenská neangažovanosť svetu mu neprinesie žiadny prínos.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A dnes? Je tu internet a na všetky problémy možno reagovať aj v kultúrnom, civilizovanom, domácom prostredí. Vôbec nie je zaujímavý pôvodný predmet záujmu a už vonkoncom nie jeho reálny dopad. Tak ako v tom „šenku“. Pravda, s jedným rozdielom. Zatiaľ čo pri pive sa musíte držať aspoň chvíľu témy, v prípade internetu tomu tak nie je . Zistil som, že pôvodná téma nie je pre diskutérov vôbec zaujímavá. Po niekoľkých krátkych príspevkoch si začína žiť svojim vlastným životom. Odklon od pôvodnej témy, je ten najmenší problém. Nasleduje vzájomné osočovanie sa. Napriek anonymite diskutérov je zrejmé, že už majú nejaké spoločné väzby z minulosti, vyčítajúc si argumentáciu, ktorú zub času preveril a dokázal pravdu jednému či druhému. Poviem vám, nič si neodpustili a keby medzi nimi nestálo vzduchoprázdno, dali by si už dávno po papuli. Zlatý hostinec. Veď zatiaľ, čo po vypití určitého množstva alkoholu je debatám koniec,v tomto prípade je obrazovka bezodná. A prínos? Nechajme na filozofov, uvažujúcich o zákonitostiach nekonečna. Riešenie sa ponúka, keďže prax najlepšie preverí úvahy a internet s jeho nekonečnosťou uzavrie kruh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bojujme na tomto fronte, jeho výhodou je, že aspoň nezabíja. Alebo áno?

Tomáš Kraus

Tomáš Kraus

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinár na dôchodku. Samostatný publicista obrázkového športového týždenníka Štart, ktorý už nevychádza Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu