reklama

Úsmev na výstrih ako dar

Priznám sa, že najviac na svete ma tešil pohľad na dve veci: na výstrih pekných žien a na úsmev. Postupne mi však zlepšuje náladu už len úsmev. Môj vzťah ku dekoltu sa zmenil vekom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

. Neviem, či si svet vôkol mňa uvedomuje dôležitosť smiechu, no pre mňa bol úsmev vždy darom . V mladosti som svoje okolie zabával desiatkami vtipov. Bol som takým amatérskym Menšíkom, ktorý považoval za samozrejmé, že pokiaľ sa ocitol v početnejšej spoločnosti, bolo jeho psou povinnosťou zabávať „osadenstvo“ vtipnými historkami. Dnes si myslím, že pre mojich najbližších to muselo byť utrpenie. Mali totiž tú smolu, že môj repertoár nebol bezhraničný, a oni už pri prvej vete poznali pointu. Až raz, keď som sa pokúšal ako vždy zabaviť „osadenstvo“ spŕškou vtipov, dnes už vám nepoviem, či to bolo iba chvíľkovou stratou pamäti alebo už začínajúcou starobou, som každú pointu pokazil. No, trapas. Našťastie, príslušníci mojej rodiny ma vtedy pravidelne opravovali. Horšie bolo, ak som začal vtip, ktorý náhodou nepoznali...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje zabávačské schopnosti sa tým na celý život vyčerpali, avšak môj vzťah k úsmevu zostaL. Za starých sovietskych časov som chodieval pravidelne služobne v decembri do Moskvy. V mrazivom počasí, ktoré kedysi zahnalo Napoleona i Hitlera z Ruska, som si všimol, že do krásneho, mramorom a krištáľom ovenčeného metra, vstupovali zababušení cestujúci s maskou na tvári. Stojac na schodoch eskalátora, som sledoval oproti sa vezúcich Moskovčanov a ani raz sa mi nepodarilo objaviť úsmev na ich tvárach. Ľudia, ktorí dnes navštevujú Moskvu, mi neraz povedali, že by som dnešnú Moskvu až na mauzóleum, nespoznal, no azda práve tento symbol Moskvy najlepšie charakterizuje nálady Moskovčanov dodnes. Neverím, že sa Putinovi medzičasom podarilo vyčariť úsmevy Moskovčanov v metre. Vždy potrebovali k úsmevu stakan vodky. Azda, až raz zbúrajú mauzóleum, nastúpi smiech. To sa naozaj radšej vyberiem do Bruselu, kde je symbolom cikajúce chlapča, vyludzujúce milé úsmevy okoloidúcich.Ak chcete, hľadajte v tom symboliku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Smiech je zrkadlom spoločnosti, mimické svaly a žiara v očiach odrážajú celú spoločenskú náladu. Všimnite si prosím môj postreh: Spozorovali ste niekedy čo i len náznak úsmevu na tvárach našich špičkových politikov?

Úsmev nie je odrazom dostatku materiálnych pôžitkov, veď cestovatelia po návšteve afrických kmeňov tvrdia, že domorodci sa vraj smejú od rána do večera, pričom ani len netušia čo je to blahobyt. Väčšina svetobežníkov vám povie, že títo ľudia sa smejú určite viac ako naši politici s platmi a benefitmi o akých sa obyvateľovi africkej chyže môže iba snívať.

 Čo vie teda vylúdiť obyčajný ľudský úsmev, ktorý mám tak rád? Stáva sa mi, že oprotiidúca žena sa na ulici usmieva. Môžete mi povedať, že človek sa nemá smiať bez príčiny, no ja si nemyslím, že ide o blázna. Keď už nič iné, dobrá nálada má na bezprostredné okolie infekčné účinky. Ja využívam napríklad namiesto vtipov psa. Môj pes nie je prototypom dokonalosti, doslova sa plantá životom, nevie nič, jediné čo dokáže, je vylúdiť úsmev. Obrazne povedané, tisíckrát denne som svedkom toho, ako sa ľudia pri pohľade na to malé čierne klbko začnú usmievať. Zahraniční turisti ma s úsmevom na tvári zdvorilo požiadajú, či sa s týmto zrejme fotogenickým zvieracím ksichtom môžu odfotografovať. Dospel som k názoru, že na úsmev naozaj netreba veľa. Kedysi som sa bavil na Werichovi, Horníčkovi, Sovákovi a mnohých ďalších. Keby som sa mal spoliehať na súčasných humoristov, nebolo by mi práve do smiechu. Z dvojzmyselných vtipných narážok komikov minulosti sa v dnešných“ stand-up-och „ objavujú len jednoznačné vulgarizmy, ktoré vo mne nevyvolajú ani len úškrn.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Smutný by bol život bez smiechu. A má navyše tú výhodu, že sa ani v staršom veku nemíňa účinkom tak ako napríklad výstrih.

Tomáš Kraus

Tomáš Kraus

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinár na dôchodku. Samostatný publicista obrázkového športového týždenníka Štart, ktorý už nevychádza Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu